
Kontakt
T: +46 (0) 700 437 282
A: Västra Torggatan 12, Karlstad
M: info@stilvalvet.se
Vi ser fram emot att höra från dig
För företag
Vill ni hellre betala med faktura? Inga problem. Maila oss på info@stilvalvet.se så hjälper vi er.
KÖPVILLKOR
PRIS, BILD OCH PRODUKTINFORMATION
Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Stilvalvet rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Stilvalvet inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.
KAMPANJ OCH REALISATION
Rabatt/kampanj -koder gäller inte i kombination av andra prisjusteringar, kampanjer eller rabatter om inget annat anges. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp. OBS! Inget öppet köp på rea varor.
LEVERANS & LEVERANSTID
Vi bjuder på frakten vid köp överstigande 1000 kronor. I annat fall 79 kronor/sändning.
Din order skickas normalt inom 2-3 arbetsdagar. När ordern har lämnat vårt lager brukar din leverans vara framme 2 dagar efter att vi skickat den. Bor du i norra Sverige tar det oftast ett par extra dagar.
TRANSPORTSKADOR
Om paketet och/eller varan är skadat när du hämtar ut det skall detta reklameras direkt till Postnotd. Hör också av dig till vår kundtjänst 070-0437282
EJ UTHÄMTAT PAKET
Ej uthämtade paket omfattas ej av ångerrätten enligt lagen om distansavtal. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid debiteras en kostnad på 195 kronor. Avgiften motsvarar de faktiska kostnader som uppkommit i samband med detta. Utlämningsstället förvarar paketet i 7 dagar innan det går i retur. Om du ångrat ditt köp rekommenderar vi att du hämtar ut paketet och skickar tillbaka det efteråt. Då betalar du endast returavgift och ej för det högre beloppet ”ej uthämtat paket”.
VILLKOR RETUR, BYTE & REKLAMATION
Du har 14 dagars öppet köp och full retur- och bytesrätt enligt lagen om distansavtal. Ångerrätten börjar gälla den dag du hämtar ut ditt paket. Du skall skicka varan åter senast 14 dagar efter meddelande om utövande av ångerrätt.
VILLKOR
Varan ska vara oanvänd och i nyskick
Att varan är förpackad i sin originalförpackning om den har en sådan samt att alla etiketter sitter kvar på plagget
Varan ska packas väl och emballeras på ett säkert sätt
Du ansvarar för varan till dess vi mottagit den oavsett vem som betalar frakten
Om du ger transportör/chauffören medgivande att din beställning lämnas på anvisad plats, utanför dörren eller i din brevlåda, ansvarar du själv för paketet från och med att transportören/chauffören har lämnat paketet.
Om en vara skulle vara felexpedierad står vi givetvis för frakten
Vi tar ej emot paket som skickas mot postförskott
Vid ej godkänd retur debiteras 120 kr
Återbetalning sker då varan har kommit oss tillhanda med undantag av extra leveranskostnader begärda av kund, såsom t ex. hemleverans, expresskostnader eller val av annan transportör än ordinarie. Återbetalning sker inom 14 dagar.
Vänligen observera att du helt eller delvis kan förlora ditt inköpsbelopp om varans värde minskat på grund av:
- Du har använt varan.
- Varan är skadad.
- Varan är hanterad felaktigt.
- Du har tagit bort originaletikett etc.
- Varans originalförpackning är borta eller skadad.
- Du har tvättat produkten.
- Du har hanterat varan i större utsträckning än nödvändigt.
- Du har brutit varans försegling / plombering.
Vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post info@stilvalvet.se
Informationen ska innehålla en kortfattad beskrivning om felet, när felet uppkom och gärna hur händelseförloppet gick till. Vi önskar också ett par bilder som visar på det som är fel. När vi börjat behandlingen av din reklamation kommer vi eventuellt begära in varan.
I första hand kommer felet på varan att åtgärdas genom reparation. Om detta inte är möjligt och reklamationen är godkänd, kommer du ett erbjudas en ny vara. Om ingen av dessa alternativ går att uppfylla, har du rätt att häva köpet och få pengarna återbetalda. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi godkänt din reklamation.
Om Stilvalet inte hittar något fel på de returnerade varorna, kommer du att meddelas att de returnerade varorna inte kan accepteras, och du kan välja att få varorna levererade på nytt till dig. Om du inte accepterar ny leverans har Stilvalvet rätten att behålla produkterna och köpesumman.